Проектът се фокусира върху хората с ASD и се формулира около 3 оси: интервенция, образование и включване на пазара на труда. Ученето през целия живот включва обучение за достъп до пазара на труда и учене през целия живот. В контекста на интервенцията се вземат предвид местните подходи с глобална и международна перспектива, която позволява прехвърлянето на добри практики, новаторски опит и отворени образователни ресурси, които са адресирани както към ASDs, така и към професионалистите, работещи с тях, както и към потенциалните работодатели.
Целите на проекта са:
- Обучение на хората с ASD да се включат на пазара на труда.
- Принос към методологията за включване на хората с ASD на пазара на труда.
- Улесняване на позитивна работна среда за обучението на лицата, участващи в АЯР, както и за работодатели, мениджъри.
- Насочете компаниите за набиране на хора с ASD и улеснете адаптирането към работните места.
Целеви групи
- Хора с ASD
- Експерти и професионалисти, които работят с хора с ASD в различните страни партньори.
- Професионалисти, работещи с ASD, работодатели, техници и експерти по въпросите на трудовата интеграция.
Очаквани резултати
- Предоставяне на препоръки за правилното набиране на хора с ASD, за да се предотврати злоупотребата. Проектът претендира, че произвежда материали за подпомагане на пазара на труда, за да улесни не само социално-трудовото включване на хората с ASD, но и най-вече устойчивостта на работните им места.
- Помогнете за създаване на подходяща среда и добро отношение към хората с ASD по време на работа.
- Извършване на карта на териториалните мрежи между сродните организации на общността, за да се направи възможно прилагането на резултатите и включването на хората с ASD в редовния пазар на труда и устойчивостта на тази работа. За постигането на тези резултати ще се разработи O3, набор от ресурси с отворен код за трудовото включване на хората с АСД, които ще извършват следните дейности:
- O3.1. Разработване на наръчник с препоръки за фирми, за да се наемат хора с ASD и така да се предотврати злоупотребата.
- O3.2. Разработване на наръчник за добри практики за компаниите, за да се създаде подходяща среда и да се насърчи доброто отношение към хората с ASD по време на работа (включително видеоклипове *).
- O3.3. Разработване на ръководство за териториалните мрежи между сродни организации на общността в интерактивен формат на картата.
- Записването на дейностите по обучението ще бъде основа за видеоклипове * за използването на метода на КПИ за разрешаване на конфликти в образователната и трудовата сфера с колективния АСД.
- Въвеждане на метода CPT (Културен педагогически театър) и неговото приложение в образователни групи и в специални трудни ситуации. За тази цел ще бъдат проведени съвместни обучителни дейности в четирите страни партньори (ЕС, България, Италия и Великобритания) и ще обучат участниците да представят метода на специализирана публика (учители, преподаватели, социални и здравни специалисти от сектора). ) и да знае как методът се прилага в три фази: "IFT" Interactive Form Theatre, "IDT" Interactive Design Theatre и "ISW" Интерактивно писане.
- Разпространение на продуктите и резултатите от проекта на европейско равнище от всички, които участват в интервенцията с хора с ASD, представители на социално-образователните услуги, професионално обучение и свободно и законно включване на работодатели, чувствителни към включването на групите в неравностойно положение на пазара на труда. За целта в Испания и Италия ще бъдат разработени 2 мултипликационни събития, които ще представят интелектуалната продукция. Тя ще се възползва и от дейностите за обучение, за да представи накратко проекта, неговите цели, продукти и резултати.
EU contribution:
179062.00EUR
Duration:
October, 2017 to September, 2019
Project coordinator:
FORO TECNICO DE FORMACION SL